DIY - podświetlana donica

Thursday, August 20, 2015

W ostatnim poście o łazience (tutaj) pokazywałam już tą donicę, ale pomyślałam, że może się również przydać krótki photo tutorial jak ją wykonać.

Zaczynamy od wybudowania szkieletu donicy, w naszym przypadku jest to murek z Ytonga obłożony płytkami, ale może to być również np. skrzynia z drewna. Musimy również pamiętać aby doprowadzić do tego miejsca kabel elektryczny.

Tutorial, który zobaczycie poniżej przydaje się szczególnie gdy szkielet donicy jest wysoki lub gdy chcemy aby donica była podświetlona tak jak to widać na tych zdjęciach:



Czego będziemy potrzebować:
1. Drewniane listewki
2. Dwa kawałki cienkich drucików
3. Listwa LED
4. Pleksi
5. Otwornica do wykonania otworów w pleksi 
6. Osłonki na doniczki (najlepiej plastikowe) posiadające wgłębienie na wysokości ok. 2 cm od góry 
7. Kamyczki, patyczki, muszle itp.
8. Rośliny








Jeśli chodzi o rośliny to oczywiście najlepsze są żywe. Tak zbudowana konstrukcja utrzymuje 3 doniczki z żywymi roślinami w ziemi, również po podlaniu kiedy są znacznie cięższe. Ja niestety obecnie posiłkuję się sztucznymi, gdyż "załatwiłam" tutaj już dwa różne rodzaje roślin. Na razie próbuję się dowiedzieć dlaczego, ale wszystko wskazuje na to, że je po prostu przelałam :(

Piszcie śmiało jeśli macie jakieś pytania, postaram się na bieżąco odpowiadać choć weekend zapowiada się bardzo intensywnie za sprawą Bloggers Photo Meeting, o którym pisałam Wam tutaj.


Uściski
Iza

3 comments:

Anonymous said...

Bardzo ciekawie to zostało opisane.

Wojciech Roszkowski said...

Jak widać to również taśmy LED można wykorzystać właśnie do takiego oświetlenia. Ja dzięki stronie https://elementarzprojektanta.pl/jak-wybrac-tasmy-led/ bez problemu teraz wiem jakie taśmy LED powinienem wybrać. Tym bardziej, że ja lubię je wykorzystywać.

Mateusz Domański said...

Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

Post a Comment

 

Followers

Popular Posts